Hoe gaan we dit uitleggen

Op woensdag 6 november organiseerde de Vervoerregio het evenement Zero Emissie Mobiliteit: start met schakelen. Tijdens dit evenement kwamen de organisaties in het werkveld van mobiliteit en energie bijeen om de balans op te nemen wat betreft onze gezamenlijk strategische opgave: om samen te schakelen naar een CO2-neutraal mobiliteitssysteem.

Doe mee met de conversatie

14 reacties

  1. @Marco Ha Marco, mooi dat je een exemplaar wilt. Ik ben benieuwd welk (openbaar) vervoer project jouw favoriet is en waarom. Wie weet ontvang je dan een exemplaar op jouw deurmat. ^Lútsen

  2. Ik vind niet dat er in 2019 veel spannends is gebeurd. Als ik moet kiezen dan is het de vernieuwing van de Amstelveenlijn. Liever kijk ik naar de toekomst:

    – Oost/westlijn en uiteraard boren; geen gepruts met wand/dak methode.

    – Amsterdam centrum autovrij. Zsm vrij van scooters met een verbrandingsmotor. Vrachtvervoer alleen elektrisch, lichte wagens en zo efficient mogelijk.

    – OV moet goedkoper

    – Toeristen die zich niet super correct gedragen keihard aanpakken met zeer hoge boetes, zodat ze wegblijven. Dat scheelt ook eer in de drukte en de inkomsten kunnen worden gebruikt om de gemeentelijke belastingen af te schaffen. 

  3. Mijn favoriete OV- project is het strekken van de buslijn 51 van Dokkum naar Leeuwarden. De meeste tijdwinst kwam niet door langs ipv door de dorpen te rijden, maar door een slimmere routing door Leeuwarden. De meeste commotie was weer wel in de dorpen.

    Verder werd direct na het strekken van de lijn de provinciale weg gestremd tot één rijstrook met een vri-regeling. Evalueren zit er dus ook niet in. Fijne pilot.

  4. Ik hoop dat de Oost/Westlijn er ooit komt, zonder te veel overlast zoals bij de aanleg van de N/Z-lijn. dus laten ze de boormachine van stal halen, dan zal de overlast minder zijn.

    Het boek zie ik ook wel zitten.

  5. @Martijn Roos Een mooi goed OV netwerk in onze regio. NZ-Lijn naar Schiphol. Oost West Lijn als voor waardige Metrolijn. En natuurlijk de AmstelTram. En uiterlijk 2025 alle bussen als Zero emissie op de weg…

  6. Ik vind het beste ov project de ombouw van lijn 51 in een compleet nieuwe lagevloer lijn met kruisingsvrije onderdoorgangen.

  7. Mijn favoriete project is de Cuyperstrap op CS. Het is zowel een functionele verbinding die de reizigers in staat stelt om droog van trein naar metro te bewegen als een symbolische die de originele, 19e eeuwse stationshal met de allernieuwste, 21e eeuwse aanwinst samenbrengt. Het is gewoon een heel mooi project. 

  8. Wat mij betreft wordt het westelijk ringspoor verdubbeld. Op die manier komt er voldoende ruimte voor een Airportsprinter (8x per uur). Gewone treinen naar Amsterdam CS vanaf de HSL of de schiphollijn blijven dan mogelijk. Het is mijns inziens een illusie om Amsterdam Zuid als het nieuwe CS te beschouwen.

  9. Bedankt voor het insturen van jullie favoriete (openbaar) vervoer projecten in 2019. 

    De volgende personen hebben een exemplaar van het boek gewonnen:

    – Remko

    – Sipke

    – Martijn

    – Axel

    – Jeroen

    Stuur een e-mail naar l.dejong@vervoerregio.nl en we zorgen ervoor dat je het exemplaar ontvangt.

    Lútsen

  10. @Jan.Meeuwenberg Ha Jan, goede vraag. Achter de schermen wordt er hard gewerkt en we verwachten dat de trap dit voorjaar open gaat. Houd in ieder geval de website in de gaten. Misschien komt er wel een opening! ^Lútsen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *