Summer is Coming: met het Openbaar Vervoer naar een festival

De campagne Summer is Coming is gestart! Met vrolijke posters op straat die het gemak van het Openbaar Vervoer laten zien. In de bus luister je je favoriete podcast, in de tram lees je een boek, met de trein hoef je nooit te parkeren en je kunt altijd uit het raam staren en inspiratie opdoen. Anna Beerekamp, Voorzitter OV marketing bureau bij de Vervoerregio en opdrachtgever van de campagne, licht de campagne toe: ‘In de zomermaanden is het extra fijn om het OV te nemen. Bijvoorbeeld om naar een festival of stadsstrand te gaan. We willen reizigers verwelkomen in het OV.’

Reizigersaantallen

Dit is de eerste regionale campagne gericht op reizigers terug het OV in te krijgen sinds de coronacrisis. Anna: ‘In verband met de covid-maatregelen was een campagne voor het gebruik van het openbaar vervoer eerder niet gepast.’ Het OV is blijven rijden tijdens de crisis, wat laat zien dat goed OV van landsbelang is. Helaas zijn sinds de crisis niet alle reizigers teruggekeerd. De campagne is daarom bedoeld om op het aantal reizigers te komen die in 2019 het OV namen. EBS: ‘We willen reizigers verwelkomen in het openbaar vervoer. En ze er aan herinneren dat het OV een duurzame, goede en vooral hele fijne keuze is. Als je het OV neemt kan je een drankje doen, hoef je je geen zorgen te maken over parkeergeld en het is een betrouwbare manier van reizen.’

 

Één reactie op “Summer is Coming: met het Openbaar Vervoer naar een festival”

Reacties zijn gesloten.