Sinds 3 maart rijdt lijn 51 niet meer van Amsterdam Centraal naar Amstelveen, maar via Zuid naar Isolatorweg. In Amstelveen wordt de sneltram omgebouwd tot hoogwaardige tramlijn. Op het metronet daarentegen zorgt de nieuwe lijn 51 voor een versterking en een nieuwe directe verbinding tussen West en delen van Oost en het Centrum. Renske en ik gingen met de camera op pad en vroegen aan de reizigers wat ze ervan vinden.

Doe mee met de conversatie

10 reacties

  1. Eerste sneue graffiti op het schoongemaakt beton al gespot. Nu maar hopen dat ze het er mooi af krijgen.

  2. Als regelmatige klant van de ’s morgens overbelaste lijn 50 tussen Sloterdijk en Amstelveenseweg ben ik heel blij met de ondersteuning door de 51.   

    ’s Middags heeft het me het doordat de frequentie verhoogd is op 3 ritten al bijna een uur reistijd bespaard (ik haal nu een trein waarvan ik anders nog net de rode lichten zag en dan 20 minuten moet wachten)

  3. worden nu ook sommige oude tram/metro-stelletjes van de voormalige 51-route gebruikt op dit nieuwe traject ?

  4. Beste team,

    Wij zijn hier in Monnickendam heel erg content met de nieuwe Noord-Zuid metro lijn.

    Blijkbaar is deze lijn zo succesvol dat er een uitbreiding komt richting Schiphol.

    Fantastisch plan !!!

    Jullie zouden ons nog blijer maken met een verlenging van deze succesvolle metro lijn naar Hoorn met haltes bij ieder gehucht, dorp en stadje.

    Een grote investering maar dan heb je ook wat.

    Namelijk ontsluiting van de regio boven Edam-Volendam waardoor Oosthuizen, Middelie en Hoorn een overloop functie krijgen en zodoende de overbelaste Amsterdamse woonmarkt  verlichten.

    Verspreiding Amsterdams massa toerisme naar de rest van Noord Holland.

    Geen file meer op de overbelaste provinciale weg richting Amsterdam.

    Peperdure onderdoorgang Broek in Waterland is dan niet meer nodig.

    Vriendelijke groeten,

    Esmée Levison

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *