Verkeersveiligheidscampagnes: Hoe ontwikkel je een campagne?

Met elkaar overweg, Bob, MONO, Doortrappen: het zijn allemaal verkeersveiligheidscampagnes in de vervoerregio. Bedoeld om de verkeersveiligheid te verbeteren door deelnemers in het verkeer zich anders te laten gedragen. Hoe besloten wordt om zo’n campagne te maken, lees je hier. Maar, een campagne ontwikkelen is nog niet zo makkelijk. Daarom werkt Vervoerregio Amsterdam samen met Bureau Buhrs Van Hulzen om de campagnes te ontwerpen en zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de doelgroep. Marina Hendrikse, senior adviseur bij Bureau Buhrs Van Hulzen geeft een kijkje achter de schermen.

Succesvolle campagne

Marina: ‘Bij verkeersveiligheidscampagnes zie je dat er twee dingen samen komen. Aan de ene kant het maken van een aansprekende campagne en aan de andere kant het bereiken van een gedragsverandering bij de mensen voor wie de campagne is bedoeld. Beide elementen moeten goed gaan om de campagne te laten slagen. Bureau Buhrs Van Hulzen is een samenwerking van twee bureaus die ieder specialist zijn in één van die twee dingen. Bureau Buhrs weet veel van gedragsverandering en participatie, Van Hulzen Communicatie weet juist veel over hoe je de doelgroep bereikt en hoe je inhoud geeft aan een campagne. Door de krachten te bundelen helpt het bureau de Vervoerregio Amsterdam met het verbeteren van de verkeersveiligheid in de regio.’